Nyheder
Sociale medier
På denne side kan du læse om rammer og normer for departementet som arbejdsplads.
Husmøde i departementet. Foto: Forsvarsministeriet.
Alle ansatte skal læse og efterleve de fælles normer for at sikre en god arbejdsplads for sig selv og andre.
De bedste resultater skabes af mennesker, som er motiverede og målrettede, og som føler sig kompetente, værdsatte og anerkendte. Departementet har løbende udvalgte indsatser for at sikre høj faglighed og gøre arbejdspladsen attraktiv for nye dygtige kollegaer. Departementet betragter medarbejdernes løbende kompetenceudvikling som en forudsætning for, at vi kan løse vores kerneopgaver og for at medarbejderen oplever arbejdet som meningsfuldt.
Departementet ønsker en bredt sammensat medarbejdergruppe og ser stor værdi i at kunne tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere under hensyntagen til livsfase, alder og særlige behov.
Karakteren af de opgaver, der løses i departementet, betyder vekslende arbejdspres og stiller derfor krav til fleksibilitet. Departementet indgår ikke faste aftaler om hjemmearbejde for medarbejdere, men hjemmearbejde kan aftales ad hoc.
Som ansat i departementet har du mulighed for at indgå i en seniorordning, som tager højde for dine individuelle behov, som kan afhænge af bl.a. livsomstændigheder, helbred, arbejdstrivsel og arbejdsopgaver. Formålet med seniorordningen er at sikre, at dygtige medarbejdere bedst muligt udlever deres potentialer, fastholdes og giver viden og kompetencer videre til yngre medarbejdere – også i den sene del af karrieren.
Vi beskæftiger en bred vifte af medarbejdere – nogle med civil baggrund, andre med militær eller beredskabsfaglig baggrund. Den civile medarbejdergruppe består blandt andet; kontorfunktionærer, fuldmægtige, konsulenter, presse- og kommunikationsrådgivere, ministerialbetjente, elever og studentermedhjælpere.